Publikációk

Megújult a Magyar Reklámetikai Kódex: Bacher Gusztáv a kodifikációs bizottság tagja

2023. 04. 12.

Széleskörű szakmai egyeztetés keretében, mintegy 24 szervezet javaslatainak összehangolása után megújult a Magyar Reklámetikai Kódex. Irodánk tagja, Bacher Gusztáv is tagja volt a neves szakértőkből álló kodifikációs bizottságnak, amely a megújult kódexet előkészítette. A kodifikációs bizottság tagjai voltak (abc sorrendben):

 

  • Dr. Bacher Gusztáv, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) Etikai Bizottságának elnöke.
  • Dr. Fazekas Ildikó, az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) igazgatója.
  • Fülöp Szilvia, az MRSZ főtitkára és etikai bizottságának tagja.
  • Gerendi Zsolt, az ÖRT főtitkára.
  • Dr. Pánszky Gyula, az MRSZ Jogi Tagozatának elnöke.

 

 

Az ÖRT és az MRSZ irányítása alatt készült el az aktualizált Magyar Reklámetikai Kódex, amely végső szövegét 2023. április 4-én 24 szervezet vezetője írta alá ünnepélyes keretek között. A Kódex azzal a céllal készült, hogy a Magyarországon reklámtevékenységet folytatók számára szakmai-etikai iránymutatást nyújtson.

 

A 2023. június 30-tól hatályos új Kódex a 2015-től alkalmazott magatartási szabályok gyűjteményét váltja fel korszerűsítve és összhangba hozva azt

  • a nemzetközi önszabályozási sztenderdekkel;
  • a hazai jogszabályi- társadalmi környezeti változásokkal;
  • a szakma fejlődésének és a digitalizációnak köszönhető technológia és médiafogyasztási változásokkal; valamint
  • a Kódex alkalmazása során szerzett gyakorlati tapasztalatokkal

 

Sok más jelentős változás mellett a modernizált normagyűjteményben kiemelt figyelmet kapott az adatvédelem, a gyermek és fiatalkorúaknak szóló reklámozás, továbbá a környezetvédelemmel és fenntarthatósággal kapcsolatos reklámok is.

 

A teljes Reklámetikai Kódex itt érhető el (magyar nyelven).